Maraton GNH
Same dobre vibracije
Maraton GNH
18. 8. 2025 ob 6:33

Ali motoristi lahko uporabljajo reševalni pas?

Foto: AMZS
Foto: AMZS

Zavod reševalni pas in AMZS podpirata spremembo zakonodaje – motoristi bi lahko nadaljevali s previdno vožnjo po reševalnem pasu, ko na njem ni intervencijskih vozil.

Po trenutno veljavni zakonodaji je motorist, ki z vožnjo nadaljuje po ustvarjenem reševalnem pasu, v prekršku. A motoristi sodijo med ranljivejše udeležence v prometu in tudi v zastoju so v večji nevarnosti kot potniki v avtomobilih – tako v primeru naleta kot zaradi vremenskih vplivov (vročina, dež …).

V Zavodu reševalni pas ne problematizirajo vožnje motoristov po reševalnem pasu, a pri tem poudarjajo, da to velja izključno za enosledna vozila oziroma prave motocikle, nikakor pa ne za štirikolesnike ali tricikle, je povedal idejni oče omenjenega zavoda, reševalec in aktivni zagovornik reševalnega pasu Anže Albreht. Pojasnil je, da reševalci in gasilci ne poročajo, da so bili kje ovirani zaradi motoristov na reševalnem pasu.
»V našem zavodu bomo zato podprli predlog spremembe predpisov, ki bi motoristom pod jasno določenimi pravili omogočal vožnjo po reševalnem pasu. To pomeni, da bo zakonska sprememba upoštevala najvišjo hitrost vožnje v reševalnem pasu med 30 in 40 km/h, da jim ne bo dopustila sledenja ali vožnje v zavetrju intervencijskih vozil in da bodo reševalni pas lahko koristili izključno vozniki enoslednih vozil – do prvega izvoza iz avtoceste. Prav tako bo treba v zakon zapisati strogo prepoved zasedanja intervencijskih površin ob prometih nesrečah. Lahko se namreč zgodi, da mesto nesreče ni varno prevozno za motocikle; skupina motoristov, ki bi želela obvoziti ovire, namreč nikakor ne sme zasesti intervencijske površine.« 

Tovrstne zakonodajne spremembe podpira tudi Avto-moto zveza Slovenije, ki je lani jeseni, ko je bil na spletnih straneh e-uprave objavljen osnutek Zakona o spremembah in dopolnitvi Zakona o pravilih cestnega prometa, predlog naslovila na ministrstvo za infrastrukturo:

V AMZS se pridružujemo mnenju Zavoda reševalni pas, da smo v Sloveniji kot družba postali dovolj zreli, da skupaj lahko sprejmemo in osvojimo tudi ta motoristični dodatek pravilom ravnanja na reševalnem pasu in s tem zmanjšamo tveganja za prometne nesreče motoristov, je povedal Erik Logar, vodja področja varna mobilnost. 

Ankete Zavoda reševalni pas kažejo, da 92 odstotkov vprašanih uporabnikov cest meni, da motoristi lahko nadaljujejo s previdno vožnjo po reševalnem pasu, ko na njem ni intervencijskih vozil. (amzs)