Same dobre vibracije
Radio Fantasy
Same dobre vibracije
20. 6. 2025 ob 10:53

Za mladostnika je dovolj že ena nova priložnost

Foto: Radio Fantasy
Foto: Radio Fantasy
Franja Centrih, direktorica UPI Žalec o možnostih
Matej Maček, sodelavec projektna Ozaveščanje za VŽU o možnostih
Mojmir Klovar, direktor ŠC Celje o njihovem poslanstvu

Odziv mladih na dogodek Vesolje priložnosti v Vesoljskem centru Noordung je bil neverjeten. Cilj dogodka je bil mladostnikom, ki so se na neki točki v življenju izgubili v odločitvah, na enem mestu ponuditi čim več informacij o raznolikih možnostih za nadaljnji poklicni in osebni razvoj. Priložnosti imajo na srednjih šolah, ljudskih univerzah, v okviru evropskih razpisov, inkubatorjev, projektnega učenja, na odraslih pa je, da jih usmerimo in podpremo. 

»Spodbujanje vseživljenjskega učenja se mora začeti čimprej. Čeprav srednjih šol običajno ne povezujemo z izobraževanjem odraslih, pri nas ta povezava živi. V okviru izobraževanja odraslih tudi dijakom, ki iz različnih razlogov predčasno prekinejo šolanje omogočimo, da se znova vključijo v izobraževalni proces,« je povedal direktor ŠC Celje Mojmir Klovar.

Dogodek je del aktivnosti Andragoškega centra Slovenije (ACS), ki v Sloveniji že 30 let krepi pozitiven odnos do učenja v vseh življenjskih obdobjih. Letos je poudarek na mlajših odraslih z nižjo stopnjo izobrazbe. 

Matej Maček, sodelavec ACS: »Ti mladi z nedokončano izobrazbo ali iz ekonomsko šibkih družin so ena najranljivejših skupin. Zaradi socialne izključenosti so tudi na trgu dela v slabšem položaju, to pa vodi v negotovost glede prihodnosti, zmanjšane življenjske cilje in slabe psihološke posledice, kot so stres in osamljenost.«

»Razprave ob letošnji maturi iz matematike morda razkrivajo veliko več kot samo prezahtevne naloge. Kaj pa če odrasli strokovnjaki izgubljamo stik z realnostjo. Če so na drugi strani pripravljeni tvegati svoje življenje za 5 minut slave na Tik Tok-u, ali so res nezainteresirani? Mlade radi obravnavamo kot sociološki fenomen, a v resnici gre za posameznike, ki jih življenje veliko bolj stiska kot je stiskalo nas, ki imajo navidez neskončno možnosti, a so vse plačljive, nekatere z denarjem, druge s spričevalom, tretje s točkami, četrte z ugledom. Povprečen mladostnik je izgubljen v tem neskončnem vesolju priložnosti, pozabljamo pa, da je dovolj, da zgrabiš eno samo priložnost,« je o svoji izkušnji z delom z mladimi pripovedoval dolgoletni sodelavec programa PUM-O+ Rafo Pinosa.

Podporna okolja v regiji kot priložnost za nov začetek
»V Inkubatorju Savinjske regije verjamemo, da je vsaka ideja vredna priložnosti. To ne pomeni, da morajo imeti mladi popoln poslovni načrt – dovolj je iskra. Pri nas dobijo mentorsko podporo, podjetniško usmerjene delavnice, laboratorijsko opremo, pomagamo jim pri razvoju mehkih veščin,« je povedala sodelavka Inkubatorja Savinjske regije Barbara Rozman.

Vodja območne službe Zavoda za zaposlovanje Mateja Cvelfar je dodala: »Mladi potrebujejo več kot le seznam prostih delovnih mest, zato svetovalka z njimi gradi zaupanje in pristen odnos. Pomaga jim oblikovati konkretne in dosegljive karierne cilje, da znajo prepoznati, kaj znajo, kaj zmorejo in kako to lahko uporabijo v realnem delovnem okolju. Dodana vrednost so tudi subvencije delodajalcem, ki so pripravljeni mlade zaposliti.«

Direktorica UPI Ljudske univerze Žalec Franja Centrih: »Naše poslanstvo je pomoč pri izbiri prave smeri, v podpori in motivaciji. Na voljo so številni formalni in neformalni programi, možnosti izmenjav v okviru Erasmus+ projektov, izkušena svetovalka pa naše stranke, ki se znajdejo na križišču odločitev, skuša celostno podpirati.«

O projektu
Šolski center Celje je bil izbran za izvajalca enega izmed dogodkov za ozaveščanje za vseživljenjsko učenje. Poimenoval ga je Vesolje priložnosti. Projekt Ozaveščanje, obveščanje različnih javnosti in spodbujanje k večji vključenosti v vseživljenjsko učenje sicer vodi Andragoški center Slovenije (ACS), sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz ESS+. Namen aktivacije je zviševanje zavedanja o pomenu učenja, krepitev ugleda vseživljenjskega učenja in izboljšanje kompetenc mlajših odraslih.